zoomin
zoomin
بروز ترین اخبار رایانه
قالب وبلاگ

پیشنهاد: به عنوان یک دستگاه مخصوص گیم، Alienware M14x هر آنچه از یک لپ تاپ حرفه ای انتظار دارید را ارائه میدهد و این لپ تاپ میتواند یک گزینه مناسب برای گیمر ها مطرح شود.

مشخصات دستگاه:

 

 

قیمت جهانی هنگام عرضه

۱۹۰۰ هزار تومان

پردازنده ۲.۳GHz Intel Core i7-2820QM
حافظه ۸GB, 1,333MHz DDR3
هارد ۷۵۰GB 7,200rpm
چیپ ست Intel HM67
گرافیک Nvidia GeForce GT 555M (1.5GB), Nvidia Optimus
سیستم عامل Windows 7
صفحه نمایش ۱۴  اینچ 
وزن ۲۹۲۰ گرم 
گروه گیم

 

 

 

 

 

بعد از عرضه M11x   به عنوان یک لپ تاپ گیم بسیار ایده آل و کوچک، شرکت Alienware (دل) تصمیم گرفت دستگاه بزرگتری را نیز عرضه کند که نتیجه آن دو لپ تاپ M14x   و M18x   بود. M14x   یک لپ تاپ کاملا حرفه ای و مخصوص گیم است که هر آنچه ای الین ور انتظار میرود، در آن میتوان یافت.

 

 

 

M14x   در طراحی نیز همانند دیگر الین ور هاست. دستگاه دارای طراحی خاص شرکت الین ور با لوگو معروف اش روی قاب بوده و در جلو نیز شیب قابل ملاحظه ای به سمت عقب دارد که از دور دستگاه را شبیه یک پخش کننده دی وی دی کرده است!

 

 

قاب دستگاه و حتی دور تا دور آن با ماده خاص و نرمی پوشانیده شده است که برهمکنش لطیفی با دستان کاربر دارد و در مجموع طراحی M14x   خاص این شرکت است. شاسی بسیار محکم بوده به حدی که اصلا انعطاف و نقطه ضعفی در آن دیده نمیشود. شاید بهتر است این لپ تاپ را به یک خشت یا آجر سفت و محکم تشبیه کنیم!

 

 

طبعا یک لپ تاپ گیم را نمیتوان در گروه سبک ها و دستگاههای مناسب حمل دانست و M14x    نیز با وزن حدود ۳۰۰۰ گرمی و پهنای ۱.۵ اینچی از این قاعده مستثنی نیست. به هر حال داشتن یک دستگاه قدرتمند، سختی بیشتری را میطلبد!

 

 

 

 

نکته بسیار جذاب در این دستگاه، امکان تنظیم نور زمینه صفحه کلید و دیگر نقاط دستگاه مانند تاچ پد و حتی استفاده از چندین رنگ مختلف به صورت همزمان است. AlienFX  نرم افزاری است که در این زمینه به کمک شما خواهد آمد.

 

 

فن های خنک کننده زیر لپ تاپ قرار دارند و هنگام پردازش سنگین سر و صدای زیادی تولید میکنند. دستگاه در حالت معمول خنک بوده ولی هنگام اجرای بازی و بارگذاری سنگین در پردازنده، داغ تر شده به حدی که در برخی نقاط گرمای آن آزار دهنده است.

 

 

صفحه کلید Alienware M14x عالی است. کلید ها پاسخگویی فوق العاده ای دارند و فاصله آنها از یکدیگر نیز مناسب است. ضمن آنکه عمق آنها نیز مناسب بوده و برای گیم نیز راحت اند. لوگو الین ور نیز بالای کیبورد، جلوه خاصی دارد.

 

 

 

 

مالتی تاچ پد نیز اندازه بزرگتر از مرسوم در یک ۱۴ اینچی دارد و پاسخگویی آن نیز قابل پذیرش است. با اینکه تاچ پد بر همکنش مناسبی با انگشتان دارد، اما اصطکاک آن کمی قابل توجه بوده و شاید در برخی موارد باعث آزار کاربر شود. پشتیبانی از حرکات مالتی تاچ نیز به راحتی صورت میگیرد و دکمه های ماوس سخت افزاری نیز کار شما را راحت میکنند.

 

 

 

صفحه نمایش ۱۴ اینچی با نور دهی LED و رزولوشن مناسب ۹۰۰*۱۶۰۰ بوده و از نوع براق است که کیفیت فوق العاده ای داشته و غلظت رنگ، درخشندگی و کنتراست تصویر در آن قابل ستایش است. با اینکه صفحه از نوع براق است اما بازتاب نور خارجی نیز در آن قابل توجه نیست.

 

بلندگوهای بالای صفحه کلید خروجی صدای فوق العاده ای نسبت به یک دستگاه ۱۴ اینچی دارند. البته به خوبی Dell XPS 15 نیستند اما برای گیم و حتی تماشای فیلم به صورت دسته جمعی کافی بوده و کیفیت آنها نیز مناسب است.

 

 

با استفاده از وب کم ۲ مگاپیکسل نیز علاوه بر چت کردن، میتوانید به وسیله اسکن صورت خودتان، از آن عنوان رمز عبور ویندوز استفاده کنید.

 

پورت های Alienware M14x در حد لپ تاپ های معمول و مرسوم اند و پورتها پاسخگوی نیاز های شما خواهند بود.  البته وجود تکنولوژی بی سیم اینتل  را در هر لپ تاپی نخواهید یافت. 

 

 

 

 

ویدیو

HDMI,Mini-Display,VGA 
صدا Stereo speakers, headphone/microphone jacks
دیتا USB 3.0/2 ports, 1 USB 2.0, 9-in-1 Media Card Reader
شبکه Ethernet, 802.11 b/g/n Wi-Fi, Bluetooth, Intel Wireless Display
درایو نوری دی وی دی رایتر

 

 

وجود پردازنده چهار هسته ای Intel Core i7-2820QM با فرکانس پایه ۲.۳-GHz به همراه ۸GB  رم و پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce GT 555M  قطعا این لپ تاپ را باید در گروه تمام حرفه ای قرار داد که در سایز خود شاید قدرتمندترین دستگاه موجود باشد. البته سخت افزار موجود در این دستگاه تنوعی خوبی داشته و حتی پردازنده Core i5 نیز عرضه میشود که البته خرید آن روی این شاسی توصیه نمیشود. هارد در دو نوع ۲۵۶GB از نوع SSD و ۷۵۰GB از نوع HDD برای خرید وجود داشته که به نظر هارد HDD  به علت قیمت کمتر و حجم بیشتر، انتخاب بهتری است.

 

 

همانطور که نتایج نشان میدهد، این لپ تاپ عملکرد فوق العاده ای داشته و از پس تمام بازی ها نیز به راحتی بر می آید. البته دستگاههای گیم دیگری نیز همچون Asus G74SX و MSI GT680 نیز وجود دارند که بد نیست به آنها هم نگاهی بیندازید.

 

 

تست نتایج
PCMark Vantage 9295
3DMark06 12556
3DMark11 1342
Far Cry 2, Native Res 50 fps
World of Warcraft, Native Res 77 fps
Crysis 2, Native Res, High 31.5 fps
Call of Duty: Black Ops, Native Res, Extra 53.5 fps

 

 

 

 

به علت وجود تکنولوژی محبوب اپتیموس انویدیا، عمر باتری این لپ تاپ نسبت به سخت افزارش بیش از حد انتظار بود. در تست پخش ویدیو گرفته شده این لپ تاپ با باتری ۸ سلولی در حدود ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه عمر داشت.

 

خوب:

طراحی بسیار محکم،

سخت افزار قدرتمند و متنوع،

عملکرد فوق العاده

بد:

سنگین و حجیم،

گرمای آزار دهنده،

صدای زیاد فن ها

 

تهيه توسط:مديريت zoomin


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 14:30 ] [ amer ] [ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان zoomin و آدرس zoomin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 489
بازدید هفته : 607
بازدید ماه : 559
بازدید کل : 29841
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1